miercuri, 10 iunie 2009

Marketingul marketingului

Mai țineți minte paradoxul bărbierului satului? „Bărbierul satului îi bărbierește pe toți bărbații din sat care nu știu să (se) bărbierească. Cine îl bărbierește pe bărbierul satului?”
În continuarea acestei idei, aș întreba: Cine le face publicitate oamenilor de marketing? Iată un filmuleț interesant și totodată extrem de bine realizat: Mulțumesc mult, Ionuț!

Absenteism??

În ziua alegerilor europarlamentare am fost observator al procesului electoral într-o comună din județ, de la prima până la ultima oră. Absenteismul nu am putut să-l constat decât cantitativ (numeric, la închiderea urnelor) însă calitativ am putut observa comportamentul electoral al alegătorului care s-a prezentat la urne, după numărarea voturilor. Atunci, cu un gust metalic in gură, după 17 ore de „gardă”, mi-am amintit de Prikoke, purcelul fericit, creația celor de la Planeta Moldova:

vineri, 29 mai 2009

Lupta electorală primitivă

Din păcate nu e așa cum ar crede unii mai naivi... lupta jegoasă a mașinilor de împroșcat cu mizerii nu este o trăsătură exclusivă a campaniilor electorale de la noi.

9AM, azi 29.05.2009, Macovei-si-Berlusconi-printre-cele-mai-proaste-candidaturi-pentru-europarlamentare

Bineînțeles că textul vine de la PSD care este membru PES, poate că nu neapărat din rândurile candidaților de pe listă, posibil chiar de la un „tehnocrat” din biroul de campanie, dar de fapt nici nu contează cine le-a pus pe hârtie, ci cine le-a debitat. În contextul dat, argumentul folosit (declarațiile negative despre propria țară) li se aplică chiar lor, și se încadrează în aceeași tradiție primitivă de a-și face campanie prin denigrarea competiției, iar nu prin trimiterea de oameni atât de competenți încăt să atragă voturi. Credeam că acest sistem troglodit se practică doar la noi, însă iată că indiferent de nivel, cine nu are ce zice de bine despre sine, zice de rău despre contracandidați. Nu am văzut întreaga listă respectivă, însă cei doi selectați pentru titlul acestui articol candideaza din partea PPE. Sunt „controversați” tocmai și numai pentru că există lătrăi care emit asemenea mesaje negative, fără acoperire. În realitate nu de calitatea lor de „controversați” se teme PES, ci de calitatea lor de oameni puternici, populari, cu credibilitate, cu sânge în instalație, care nu vor sta cuminți în bancă sub nici o formă. Prin urmare, nici o noutate - același tip de campanie de doi lei care se practică și aici de către cei care nu prea au ce pune pe liste. Să dea Dumnezeu minte și inimă românilor să aleagă ce trebuie.

Criza vizualizată

Jonathan Jarvis a produs un filmuleț super clar despre mecanismele care au stat la baza actualei crize în care ne scăldăm. Originalul îl puteți găsi la adresa http://crisisofcredit.com/

The Crisis of Credit Visualized from Jonathan Jarvis on Vimeo.