Bună ziua Iaşi, 12.07.2008, Capcană a poliţiştilor de la Rutieră pe Ştefan cel Mare
Comentarii pertinente.
Dau şi eu cu doi cenţi, încercând să nu repet ce au zis ceilalţi.
Acţiunea este binevenită. Legea junglei riscă să devină model şi pentru proaspeţii şoferi. Ieri, venind de pe Nicolina, în Podu Roş mi-a tăiat faţa un TIR (!!) care avea Cedează, apoi am mers în spatele lui pe Palat, apoi pe Ştefan cel Mare (nu ştiu ce căuta pe acolo). Cert este că în intersecţia menţionată în articol, intrând în intersecţie în urma lui la 28 secunde (timp berechet), am fost nevoit să franez violent în momentul în care după ce a trecut coada TIRului de aliniamentul bordurii din faţa Prefecturii, s-a băgat un meseriaş care venea dinspre Moldova, pe verde intermitent. Nu am claxonat, l-am intrebat din gesturi ce vrea sa facă? În loc sa plece mai departe (bloca sensul în întregime) s-a oprit să-mi dea o lecţie, să-mi explice pe 'muţeşte' cum avea el prioritate de dreapta pe verdele meu cronometrat. În tot acest timp eu blocam cu jumate de maşina calea celor care ar fi trebuit sa iasa de pe ŞcMşS iar în spatele meu intersecţia era blocată de alţi 4 colegi care au judecat că secundele sunt suficiente pentru a deflui din intersecţie. Deja se făcuse roşu. Oligofrenul n-a catadicsit sa elibereze intersecţia până ce nu a pornit un cor de claxoane din toate părţile. Sunt convins că el crede şi acum că avea dreptate!
sâmbătă, 12 iulie 2008
vineri, 11 iulie 2008
Trecere pietoni
Bună ziua Iaşi, 11.07.2008: Accident în faţă la Metro
Trebuie făcută o campanie puternică de informare a pietonilor în legătură cu legislaţia rutieră referitoare la utilizarea trecerilor de pietoni, a semafoarelor şi a bicicletelor pe drumurile publice. Trebuie să se înţeleagă odată pentru totdeauna că trecerea de pietoni este pentru PIETONI, nu pentru biciclişti, că bicicliştii traversează trecerea de pietoni la pas, pe lângă bicicletă, că şoferii se aşteaptă ca pe trecerea de pietoni să se circule cu viteza pietonului, FĂRĂ opriri, întoarceri sau alergare, cu atât mai puţin nu este voie să ţâşnească o bicicletă transversal pe axul drumului. Trebuie să se înţeleagă mecanismul de deplasare într-o intersecţie dirijată cu semafoare, să priceapă si pietonii că atunci când au ei verde au verde şi cei care vor sa vireze pe strada pe care trec şi că e normal ca maşinile să vină şi să aştepte să treacă pietonii pentru a-şi continua drumul, să nu se mai oprească ei în mijlocul drumului gesticulând la şoferi cum că ei au verde şi şoferul e nebun. Trebuie controlaţi bicicliştii şi scuteriştii la acte şi la alcooltest - se circula foarte mult, mai ales în afara oraşului, sub influenţa alcoolului pe bicicletă. Chiar dacă nu necesită permis bicicleta sau mopedul, trebuie verificată cartea de identitate, mulţi nu îndeplinesc criteriul de vârstă. În loc să se pună accentul pe astfel de pericole, se stă cu radarul şi se dau amenzi şi puncte pentru 61 km/h pe bulevardul Nicolina.
Trebuie făcută o campanie puternică de informare a pietonilor în legătură cu legislaţia rutieră referitoare la utilizarea trecerilor de pietoni, a semafoarelor şi a bicicletelor pe drumurile publice. Trebuie să se înţeleagă odată pentru totdeauna că trecerea de pietoni este pentru PIETONI, nu pentru biciclişti, că bicicliştii traversează trecerea de pietoni la pas, pe lângă bicicletă, că şoferii se aşteaptă ca pe trecerea de pietoni să se circule cu viteza pietonului, FĂRĂ opriri, întoarceri sau alergare, cu atât mai puţin nu este voie să ţâşnească o bicicletă transversal pe axul drumului. Trebuie să se înţeleagă mecanismul de deplasare într-o intersecţie dirijată cu semafoare, să priceapă si pietonii că atunci când au ei verde au verde şi cei care vor sa vireze pe strada pe care trec şi că e normal ca maşinile să vină şi să aştepte să treacă pietonii pentru a-şi continua drumul, să nu se mai oprească ei în mijlocul drumului gesticulând la şoferi cum că ei au verde şi şoferul e nebun. Trebuie controlaţi bicicliştii şi scuteriştii la acte şi la alcooltest - se circula foarte mult, mai ales în afara oraşului, sub influenţa alcoolului pe bicicletă. Chiar dacă nu necesită permis bicicleta sau mopedul, trebuie verificată cartea de identitate, mulţi nu îndeplinesc criteriul de vârstă. În loc să se pună accentul pe astfel de pericole, se stă cu radarul şi se dau amenzi şi puncte pentru 61 km/h pe bulevardul Nicolina.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)