miercuri, 26 mai 2010

Bicicleta, ca alternativă viabilă...

În lucrarea „Making Cycling Irresistible: Lessons from the Netherlands, Denmark and Germany”, publicată în Transport Reviews (Routledge), vol. 28, nr. 4, 495-528, Iulie 2008, John Pucher și Ralph Buehler fac o analiză pertinentă pe baza datelor statistice naționale și a unor studii de caz pentru anumite orașe mari și mici, oferind o imagine clară a măsurilor care facilitează și stimulează utilizarea bicicletelor ca un mijloc de transport urban sigur, eficient și nepoluant, comparând în acest sens realitățile din țările menționate în titlu cu cele din Statele Unite și din Regatul Unit.

Ca simplu exemplu, pentru a stârni apetitul pentru citirea acestei lucrări, figura 10 ilustrează o statistică pe baza cifrelor din 2007 ale Ministerului Transporturilor din Danemarca, Departamentul pentru Transport din Marea Britanie, Ministerul Federal German al Transporturilor și Ministerul Transporturilor din Olanda:
În 2007, în Olanda s-au înregistrat 1,1 cicliști decedați în accidente per 100 (o sută de) milioane de kilometri parcurși, în vreme ce în Statele Unite acest parametru are valoarea de 5,8 (cicliști decedați în accidente per 100 milioane de kilometri parcurși), iar în ce privește accidentele neletale (răniri), în Olanda s-au înregistrat 1,4 răniri la 10 (zece) milioane de kilometri parcurși cu bicicleta, în vreme ce în Statele Unite acest parametru urcă la considerabila valoare de 37,5 (răniri la 10 milioane de kilometri parcurși cu bicicleta).

Ca ilustrare video, un clip filmat într-o dimineață de miercuri, ora 8:30 în Utrecht (al patrulea oraș ca mărime din Olanda). Filmarea originală avea 8 minute dar a fost comprimată în 2, deci totul se derulează de patru ori mai repede. Sunetul este original.

Priviți filmarea și întrebați-vă cum ar fi fost dacă toți oamenii aceia de pe biciclete ar fi fost în mașini. La sfârșitul clipului aveți un buton roșu care vă duce la un film cu situația pe timp de ploaie. Vizionare plăcută!