vineri, 20 iunie 2008

Iluzie

Pe blogul său Articulat, Skin vorbeşte despre o iluzie optică dintre cele clasice: http://articulat.weblog.ro/2008-06-06/396144/---ca-o-iluzie-optica.html



Aduc şi eu o modestă contribuţie la elucidarea cazului:
"Iluzia" de faţă este o poveste veche de când lumea. Şi într-adevăr, se reflectă zilnic în viaţa noastră. Să luăm pentru exemplificare un singur caz, cel al unor şefi care se înconjoară (numai) de incompetenţi, pentru a părea că ei sunt strălucitori.
Prin contrast, există cei care doresc să evolueze, pe care nu-i deranjează să fie "optic" mai mici, şi se asociază cu oameni de la care au ce învăţa. Aş aduce aminte de vorba menţionată de Creangă în Amintirile sale "Decât codaş în oraş, mai bine-n satul tău fruntaş", şi de asemeni de la maestrul Ţuţea citire, "Când mă compar mă admir, când mă analizez mă detest".

Niciun comentariu: